Загальна кількість переглядів сторінки

Вчитель батькам


Висока самооцінка дитини: поради батькам

Ви шукаєте способи посилити почуття самоповаги вашої дитини? Ви хочете гарантій, що вона виросте впевненою й щасливою молодою людиною? Ви почали шукати нові методи виховання, які допоможуть вам досягти цієї заповітної мети? Якщо у вас є дитина або ваша сім’я в очікуванні її народження і ви хочете знати, як стати хорошими батьками шляхом розвитку у вашого малюка почуття власної гідності, вам варто продовжити читання.

П'ять порад про те, як сформувати високу самооцінку в дітей

Методи виховання, які ви вибираєте, мають глибокий вплив на особистість дитини. Від того, як ви ставитесь до своєї дитини і як поводитеся з нею, безпосередньо залежить розвиток її особистості. Звісно, як батьки ви завжди намагаєтеся, щоб дитина перебувала в безпеці, була здоровою і щасливою. Також необхідно прагнути робити все, щоб вона відчувала впевненість у собі, своїх силах і можливостях.

Важливо пам'ятати, що кожна дитина – це особистість, не схожа на інших. Те, що добре для одного малюка, може не завжди бути дієвим у випадку з іншим. Якщо ви спробували певний метод виховання, але відчуваєте, що він зовсім не допомагає вашій дитині, краще зробіть паузу і спробуйте інший.

Ось кілька способів, як сформувати в дитини відповідну самооцінку й почуття власної гідності.

1. Будьте «близькими» батьками. Один з найвдаліших способів розвитку високої самооцінки й самоповаги дитини полягає у прояві відчутної любові до неї.

·                     Бути «близькими» батьками означає демонструвати свою любов і вдячність дитині способами, які включають у себе більше, ніж просто слова.

·                     Ви можете подумати, що схвально кивнути головою чи сказати дитині, що ви пишаєтесь нею, цілком достатньо для прояву вашої любові. Звісно, це важливо робити, але вам слід піти набагато далі й виражати свою любов за допомогою обіймів, поцілунків і ласки.

Як це зробити?

·                     Купайте дитину в поцілунках і обіймах.

·                     Завжди знаходьте час для родини.

·                     Зазвичай з віком кількість тілесних контактів з дитиною зменшується. А ви спробуйте зберегти тілесний зв'язок і прихильність до неї. Ця прихильність може виражатись в обіймах, поцілунках у щоку, у тому, як ви укладаєте дитину спати, тримаєте її за руку при ходьбі, кладете їй руку на плече під час перегляду фільму й т. п.

2. Будьте чуйними батьками. Допомагаючи дитині розвинути почуття власної гідності й, відповідно, високу самооцінку, будьте чуйними батьками.

·                     Як чуйні батьки, ви повинні дбати про потреби вашої дитини в міру їх виникнення.

·                     Деякі діти мають більш високі емоційні потреби, ніж інші, і вам може бути складно реагувати на них відповідним чином. Іноді батьки ненавмисно роблять зауваження, обсмикують або нехтують дітьми, не враховуючи при цьому їх емоційний стан. Отже будьте більш пильними й уважними до емоційних потреб вашої чутливої дитини.

Як це зробити?

·                     Намагайтесь вислуховувати свою дитину й робити відповідні кроки. Ваша дитина може потребувати більше вашого часу й уваги, що може бути складно у випадку, якщо ви дотримуєтесь активного способу життя. Постарайтеся змінити свій робочий графік.

·                     Для того щоб частіше проводити час з дитиною, попросіть рідних допомогти вам з домашніми справами.

3. Будьте впевненими в собі. Пам'ятайте про те, що ви кумир і приклад для вашої дитини, тому намагайтеся самі дотримуватись того, чого ви хочете її навчити.

·                     Ваша дитина поступово навчиться впевненості в собі, спостерігаючи за вашою поведінкою. Ви можете ефективно продемонструвати їй, як зберігати впевненість незалежно від складності завдання.

·                     Поясніть дитині тонку межу між упевненістю й надмірною самовпевненістю.

Як це зробити?

·                     Проявляйте впевненість у собі при повсякденному спілкуванні з іншими людьми, особливо у присутності дитини.

4. Станьте позитивним відображенням для дитини. Усе, у що вірить ваша дитина, спочатку приходить до неї від вас.

·                     Як батьки ви будете точним відображенням вашої дитини (її «дзеркалом»), – тим, від кого вона дуже багато чого дізнається про себе. Почуття дитини, а також ваша реакція й розуміння того, що вона робить, вплинуть на її бачення себе.

·                     Подбайте, щоби постійно проявляти позитивну реакцію на все, що дитина робить, а також на ті особливості, які вона повинна змінити або покращити. Багато в чому методи дисциплінування дитини вдома й обмеження, які ви встановлюєте для неї, є одним зі шляхів запровадження дзеркального методу виховання.

Як це зробити?

·                     Порозмовляйте з вашою дитиною про те, що вона робить чи не робить. Якщо ви не схвалюєте її вчинок, повідомте їй про це. Якщо дії дитини змушують вас бути безмежно щасливими й пишатись нею, обов'язково скажіть їй про це та обов’язково похваліть дитину у присутності інших людей. Дайте їй знати, якщо вважаєте, що вона діяла надто емоційно, а в тій ситуації слід було бути більш поміркованою та стриманою. Якщо вона стала занадто тихою і припинила ділитися з вами, першими вийдіть на контакт з нею.

·                     Дитині важливо навчитись розрізняти ситуації, коли вона може бути задоволена собою й не захоплюватись надмірним самоїдством. Поясніть дитині, що хоча вона й не може відразу досягти досконалості в усьому (власне, і не повинна), важливо намагатися з усіх сил. І, нарешті, переконайте дитину, що в будь-якому випадку ви завжди будете любити її такою, якою вона є, для цього їй зовсім не обов'язково досягати максимальних висот.

5. Поставте дитину у пріоритет. Вам як батькам треба піклуватися про мільйони різних речей, але емоційні потреби дитини завжди повинні бути у вас у пріоритеті.

·                     Коли ви перебуваєте разом з дитиною, подбайте про те, щоб вона отримувала вашу найпильнішу увагу. Звичайно, ви часто буваєте зайнятими й безліч справ вимагає вашого часу. У такому випадку більш ретельно плануйте свій розпорядок дня й коригуйте розклад.

·                     Скажіть дитині, що навіть коли вас немає поруч з нею фізично, ви завжди думаєте про неї. Це дасть їй відчуття, що її люблять, і з часом дитина зрозуміє й оцінить всі ті зобов'язання, які ви несете на своїх плечах.

Як це зробити?

·                     Коли ви з дитиною, відставте вбік усі справи.

·                     Знайдіть час для сімейних обідів.

·                     Один день на тиждень повністю присвятіть заняттям з дитиною.

Самооцінка вашої дитини багато в чому залежить від того, як ви до неї ставитесь і як ви вчите її дивитись в обличчя навколишнього світу. Розкажіть дитині, як важливо вірити в себе. Постійно повторюйте, що ви завжди готові допомогти їй, зрозуміти, любити й підтримувати її безмежно. Цих п'яти простих порад цілком достатньо, щоби творити дива з особистістю вашої дитини і зробити її більш упевненою в собі.

Поради для батьків

Клятва батьків
Ніколи не заходити у школу… більше десяти разів на тиждень.
Ніколи не дивитися щоденники своїх дітей… у поганому настрої.
Ніколи не ходити на батьківські збори… без привітної посмішки.
Сварити своїх дітей… тільки у крайніх випадках.
Виконувати за дітей домашнє завдання… Ніколи!

Криничка батьківської мудрості

Заповіді для батьків

Абетка для батьків

Шановні батьки, ви можете знайти багато цікавої та корисної інформації, отримати відповіді на  різні питання стосовно виховання дітей на 
Форумі "Малеча", на сайтах Для батьків, усе для дітей, Вчитель вчителю, учням та батькамПетрик  та багатьох інших сайтах, адреси яких вказані у розділах "Інтернет для батьків" і "Батьки і діти".



Шановні батьки! Не залишайте дітей без нагляду! Дбайте про безпеку своїх дітей, дотримуючись правил безпечної поведінки в побуті.
Виховуйте у дітей навички культури безпечної поведінки, демонструючи на власному прикладі обережність у поводженні із вогнем, газом, водою, побутовою хімією, ліками. Виділіть декілька хвилин на відверту розмову з дітьми. Пам’ятайте, ці хвилини вимірюються ціною життя. А щоб неждана мить не стала початком великої біди — потрібно давати дітям чіткі знання і вміння, як діяти в тій чи іншій ситуації.
Пам’ятайте, що життя наших дітей залежить тільки від нас самих!

Дитину не карають:
1.          За те, що вона чимось не  влаштовує дорослих: наприклад, холерика за те, що він непосидючий і впертий, сангвініка – за рухливість, флегматика – за повільність, меланхоліка – за плаксивість.
2.          Під час їжі.
3.          Якщо вона зазнала невдачі (вона й без того засмучена, присоромлена, пригнічена). Тут краще підтримати її.
4.          За необережність, а вчать обережності, роблячи висновки з прорахунків дитини.
5.          За  повільність, незібраність; за забруднений  і порваний одяг, а вдягають відповідно до обставин.
6.          На людях (в автобусі, на вулиці) , адже це ще й публічне приниження.
7.          При молодшій дитині, оскільки  підривається авторитет старшої.
8.          За емоційність, імпульсивність, енергійність.
9.          Поспішно, не розібравшись: краще пробачити десятьох винних, ніж покарати одного невинного.

Як можна допомогти дитині добре поводитись?
Більшість батьків замислюються, чи правильно вони себе поводять з дитиною. Звичайно, немає ідеальних батьків. Усі вони мають труднощі й іноді не впевнені, чи добре виховують своїх дітей. Однією з проблем, що найбільше непокоїть батьків, є питання поведінки: що треба зробити аби діти поводилися добре? Скористайтеся нашими порадами.
Подавайте дітям приклад хорошої поведінки
Діти вчаться, наслідуючи поведінку дорослих. Ваша поведінка - приклад для наслідування.
Змінюйте оточення, а не дитину
Краще тримати цінні, крихкі та небезпечні предмети у недоступних для дітей місцях, аніж потім карати дітей за їхню природну цікавість.
Висловлюйте свої бажання позитивно
Кажіть дітям, чого Ви від них очікуєте, замість того, чого НЕ бажаєте.
Висувайте реальні вимоги
Запитуйте себе, чи відповідають Ваші вимоги віку дитини, ситуації, в якій вона опинилася. Ви маєте бути більш терпимими до маленьких та хворих дітей.
Не надавайте надто великого значення заохоченням і покаранням
В міру дорослішання дитини покарання і заохочення стають все менш результативними. Пояснюйте причину, яка впливає на Ваше рішення. Прагніть до компромісу у спілкуванні зі старшими дітьми, а з меншими - використовуйте тактику переключення уваги.
Обирайте виховання без побиття та крику
На початку це може здаватися результативним, однак незабаром виявиться: щоразу Ви змушені бити все з більшою силою, щоб досягти бажаного результату. Крик або постійні докори є також шкідливими та можуть призвести до тривалих проблем емоційного характеру.
Покарання не допомагають дитині виробити навички самоконтролю і поваги до інших.
Факти, що можуть Вас здивувати...
1.          Діти часто не розуміють, чому їх покарано
2.          Дослідження доводять, що вимоги дорослих часто видаються дітям незрозумілими. Пам'ятайте, коли дитина дістала ляпас, вона стає надто сердитою, знервованою та збудженою, тому не може зрозуміти, за що і чому її покарано.
3.          Допомагайте дітям вести себе краще, даючи їм вибір. Не сперечайтеся з дітьми про справи, які не мають великого значення. Дозволяйте їм зробити вибір: нехай вони самі вирішують, у що одягатися чи що їсти.
4.          Це попередить прояви образи та непокори з боку дитини. Вона не дорікатиме, що Ви її постійно контролюєте.
5.          Діти мають право на позитивне ставлення до себе
6.          Уряд України зобов’язався дотримуватись принципів Конвенції Організації Об’єднаних Націй з прав дитини. В ній виголошено, що діти мають права, одним з яких є право на захист від будь-яких форм фізичного і психічного насильства та навмисного приниження.

Десять кроків, щоб стати кращими батьками

1. Любов є найважливішою потребою усіх дітей і однією з основних передумов позитивної поведінки дитини. Батьківська любов допомагає дитині формувати впевненість у собі, викликає почуття власної гідності.
2. Прислуховуйтесь до того, що говорить Ваша дитина. Цікавтеся тим, що вона робить і відчуває.
3. Всі взаємостосунки, в тому числі й ті, що будуються на любові й довірі, потребують певних обмежень. Батьки самі мають визначити ці обмеження для дітей. Пам’ятайте, що порушення дітьми будь-яких обмежень є для них природним процесом пізнання, і не варто це розцінювати як прояв неслухняності. Діти почуваються більш безпечно, коли батьки також дотримуються визначених ними обмежень.
4. Сміх допомагає розрядити напружену ситуацію. Часом батьки бувають занадто серйозними. Це заважає їм сповна відчути радість батьківства. Вмійте побачити веселі моменти й дозволяйте собі сміх при кожній нагоді.
5. Намагайтесь побачити світ очима Вашої дитини і зрозуміти її почуття. Пригадайте, як Ви почувалися. Коли були дитиною, і яким незрозумілим здавався Вам світ дорослих, коли в Вами чинили несправедливо.
6. Хваліть і заохочуйте дитину. Сподівайтеся, що дитина поводитиметься добре, й заохочуйте докладати зусиль для цього. Хваліть її за хорошу поведінку.
7. Поважайте свою дитину так, як поважали б дорослого. Дозвольте дитині брати участь у прийнятті рішень, особливо тих, що стосуються її. Прислухайтеся до думки дитини. Якщо Ви змушені сказати дитині щось неприємне, подумайте, яким чином Ви сказали б це дорослому. Вибачайтеся, якщо вчинили неправильно по відношенню до дитини.
8. Плануйте розпорядок дня дитини. Малі діти почуватимуться більш безпечно, якщо дотримуватимуться чіткого розпорядку дня.
9. У кожній сім’ї є свої правила. Будьте послідовними і їх дотриманні, про намагайтеся виявляти певну гнучкість щодо дотримання цих правил маленькими дітьми. Діти можуть бути введені в оману, якщо одного дня правило виконується, а іншого – відміняється.
10. Не забувайте про власні потреби! Коли батьківство починає надто нагадувати важку працю, і ви відчуваєте, що Вам бракує терпіння, приділіть трохи часу лише собі. Робіть те, що приносить Вам задоволення. Якщо Ви розумієте, що втрачаєте контроль над собою і можете накричати на дитину, образити, принизити чи вдарити її, залиште дитину на кілька хвилин, порахуйте до десяти і заспокойтеся
Важливо знати!
Агресивна поведінка – це сигнал неблагополуччя дитини, це прояв внутрішнього дискомфорту.
Батьки! Діти – це не приватна власність.
Важливо, щоб дитина під час покарання розуміла, за що її покарали і не відчувала приниження.
Головне – оточення, а не гени.
Гра найкраще знімає вербальну (хочеться крикнути) і тактильну агресію (хочеться вдарити).
Досвід раннього дитинства впливає на подальший спосіб мислення та діяльність дитини.
Дитині подобається все ритмічне.
Дитяча уява і фантазія розвивають творчі здібності.
Емоційно забарвлене висловлювання впливає на поведінку дитини.
Є досвід – невиправних помилок не існує.
Життя таке: дитина сьогодні – зовсім інша, ніж вчора.
Злість і заздрість у дитини – це вираження її безсилля.
 Інтерес – найкращий стимул до навчання і розвитку.
Кожна дитина здатна вчитися добре – все залежить від методу навчання.
Люблю я тебе не за те…(що ти добрий, гарно вчишся…).
Люблю я у тобі…(доброту, рішучість…).
Малювання, спів, танець, робота з тістом, глиною – це елементи арттерапії, які допомагають дитині справитися зі страхами.
Ніколи не ігноруйте плач дитини. Нервозність батьків( педагогів ) є заразною.
Обговорюйте з дитиною:” А що тобі хочеться? Що ти плануєш? Як би ти це зробив? Як би ти діяв?”.
Покарання має слідувати зразу ж за поступком.
Розвивайте власний потенціал і пам’ ятайте:’’ Ви – луки, а ваші діти – стріли.’’
Cором’язливість є там, де існує авторитарний стиль виховання, де недоліки дитини висміюються.
Тренуйте ліву руку так само, як і праву.
Уникайте при спілкуванні з дитиною сюсюкання.
Уникайте порівнянь дитини з іншими та висміювання її в присутності інших.
Успіх в одній справі породжує впевненість в інших справах.
Фізичні вправи сприяють розвитку інтелекту.
Хвалити дитину краще, ніж сердитися на неї.
Цікаве діти вважають правильним, нецікаве – неправильним.
Часто агресивна поведінка дитини – це намагання привернути увагу інших до своїх потреб, відстояти право на власну думку, рішення.
Шкода для дитини – невпевненість матері.
 Що дитині цікаво, тільки те вона і запам’ ятовує.
Якщо дитина себе постійно з кимось порівнюватиме, то у неї просто не залишиться часу і сил, щоб зрозуміти, яка ж вона насправді.
Я приймаю тебе таким, яким ти є.

                                    ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

1.Вранці підіймайте дитину спокійно, з усмішкою та лагідним словом. Не згадуйте вчорашні прорахунки, не вживайте образливих слів.
2. Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впорались – провини дитини в цьому немає.
3. Не посилайте дитину до школи без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.
4. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.
5. Забудьте фразу: « Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись.
6. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді все сама розкаже.
7. Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно.
8. Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.
9. Не можна виконувати завдання без перерви. Через кожні 15-20 хв. треба відпочивати 10-15 хв.
10. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», «згадай, як пояснював учитель», допоможіть дитині.
11. При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»
12. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.
13. У сім’ї має бути єдина тактика спілкування дорослих із дитиною. Коли щось не виходить, порадьтеся із психологом, учителем. Не зайвим буде почитати літературу для батьків, там ви знайдете багато корисного.
14. Завжди будьте уважними до стану здоров’я дитини.
15.Знайте, що діти люблять казки,особливо перед сном,або пісню, лагідні слова. Не лінуйтеся зробити це для них.


                   ПАМЯТКА БАТЬКАМ МАЙБУТНЬОГО ПЕРШОКЛАСНИКА

1. Любіть дитину. Не забувайте про тілесний контакт із нею. Знаходьте радість у спілкуванні з дітьми. Дайте дитині місце в сім’ї.
2. Хай не буде жодного дня без прочитаної книжки.
3. Розмовляйте з дитиною, розвивайте її мовлення. Цікавтеся справами та проблемами дитини.
4. Дозвольте дитині малювати, розфарбовувати, вирізати, наклеювати, ліпити.
5. Відвідуйте театри, організовуйте сімейні екскурсії містом.
6. Надайте перевагу повноцінному харчуванню дитини, а не розкішному одягу.
7. Обмежте перегляд телепередач, ігри на комп’ютері до 30 хв.
8. Привчайте дітей до самообслуговування, формуйте трудові навички і любов до праці.
9. Не робіть із дитини лише споживача, хай вона буде рівноправним членом сім’ї зі своїми правами і обов’язками.
10.Пам’ятайте, що діти – не тільки продовжувачі наших особистих умінь і здібностей. Кожна дитина має право на власний вияв своїх потенційних можливостей і на свою власну думку.

Поради батькам як оцінювати шкільні успіхи своїх дітей

Батькам устосунках із своїми дітьми необхідно зменшувати хворобливість їх переживань з приводу невдач, допомагати їм емоційно переборювати ситуації, які пов’язані зі шкільними оцінками.
Як ставитись до шкільної оцінки в сім’ї? Як зробити так, щоб ставлення батьків позитивно впливало на дитину, а не пригнічувало її?
Правило 1. Пам’ятайте, що спілкуватися в люті, роздратуванні - все одно, що включити в автомобілі „газ” і натиснути на гальма.
Правило 2. Старий, вічний педагогічний гріх. Ми очікуємо від дитини все і зараз. Нам потрібно, щоб дитина вчилася сьогодні добре, ми примушуємо її– вона вчиться, але стає зубрилкою і ненавидить учіння, школу, а може й ... вас.
Правило 3. Ви любите свою дитину, незважаючи на її успіхи у школі. Вона відчуває вашу любов і це допомагає їй бути впевненою в собі.
Правило 4. Дитина очікує від батьків не докорів, а спокійної допомоги.
Правило 5. Щоб позбавити дитину недоліків, намагайтеся вибрати один – той, якого ви хочете позбавитися найбільше, і говоріть тільки про нього.
Правило 6. Порадьтеся із дитиною, почніть з ліквідації тих шкільних труднощів, котрі найзначущіші для неї самої.
Правило 7. Хваліть виконавця, критикуйте – виконання. У ваших силах допомогти відокремити оцінку її особистості від оцінки її роботи.
Правило 8. Оцінка повинна порівнювати сьогоднішні успіхи дитини з її власними вчорашніми.
Правило 9. Не скупіться на похвалу; будуючи стосунки з власною дитиною, не орієнтуйтеся тільки на шкільні оцінки.
Правило 10. Виділіть у морі помилок острівок успіху, на якому зможе укорінюватися дитяча віра в себе і в успіх своїх навчальних зусиль.
Правило 11. Ставте перед дитиною найбільш конкретні та реальні цілі. Не спокушайте дитину цілями, яких неможливо досягти.


 25 способів запитати у дитини, як у неї справи в школі


Чим  старшою стає дитина, тим важче батькам зберігати з нею теплі дружні стосунки. Часто підліток будує стіну між собою і світом дорослих. Для того, щоб не втратити з ним контакт, батькам потрібно багато працювати над стосунками в сім'ї і часто вдаватися до різних психологічних хитрощів. Найпоширеніша проблема, про яку не бажають говорити діти, це труднощі в школі. Мами і тата теж досить часто підходять до цього питання некоректно. Тут представлені 25 способів запитати у дитини, як у нього справи в школі, не питаючи, як його справи в школі. Звучить дивно? Подивіться самі!

1. Що найкраще з того, що сталося з тобою сьогодні в школі?
    Що найгірше з того, що сталося з тобою сьогодні в школі?
2. Скажи мені, що тебе сьогодні змусило сміятися? 
3. Якби ти міг вибрати, з ким би ти хотів сидіти в класі? А з ким би точно не хотів сидіти?    Чому? 
4. Розкажи мені про найкраще місці в школі. 
5. Яке  дивне слово ти почув сьогодні? Або, можливо, хтось щось дивне тобі сказав?
 6. Якби ми запросили сьогодні твого вчителя до нас у гості, що б він мені розповів про     тебе, як думаєш?
 7.Кому ти сьогодні допоміг?
 8.Може, хтось тобі сьогодні допоміг?
 9. Розкажи мені, що нового ти дізнався сьогодні? 
10.Чи був момент, коли ти відчував себе найщасливішим сьогодні?
11.Чи було тобі сьогодні дуже нудно?
12. Якби інопланетяни прилетіли в ваш клас і забрали когось з учнів, кого б ти хотів, щоб вони забрали?
13. З ким би ти хотів пограти на перерві з тих, з ким ти ще ніколи не грав?
14. Розкажи мені про щось хороше, що сталося з тобою сьогодні.
15. Яке слово вчитель найчастіше сьогодні повторював?
16. Про що б ти ще більше хотів дізнатися в школі? 
17. Чого б тобі хотілося менше робити в школі? 
18. До кого з учнів свого класу ти міг би ставитися  краще? 
19. Де ти найчастіше граєш на перервах?
 20. Хто найсмішніший учень у вашому класі? Чому він такий смішний?
 21. Тобі сподобався сьогоднішній обід? Що найбільше сподобалося? 
 22. Якби завтра ти став учителем, що б ти зробив?
 23. Як ти думаєш, може, хтось із вашого класу повинен піти зі школи?
 24. Якби ти міг помінятися з кимось у класі місцями, хто б це був? Чому?
 25. Розкажи мені про три різних випадки, коли ти використав олівець сьогодні в школі.

Тепер батьки можуть взяти ці хитрі психологічні прийоми на озброєння

Що треба робити батькам з дітьми, щоб дитинство було щасливим?

1. Пускати сонячні зайчики.
2. Спостерігати як проростає насіння.
3. Разом з‘їхати з високої крижаної гори.
4. Принести з морозу і поставити у воду гілку
5. Вирізати щелепи з апельсинових кірок.
6. Дивитися на зірки.
7. Заштриховувати монетки, заховані під папером.
8. Трясти олівець, щоб здавалося, що він став гнучким.
9. Дірявити крижинки під струменем води.
10. Приготувати палений цукор у ложці.
11. Вирізати гірлянди паперових чоловічків
12. Показувати театр тіней.
13. Пускати млинці на воді.
14. Малювати мультфільм на полях зошита.
15. Влаштувати житло в коробці від холодильника.
16. Плести віночки з кульбабок.
17. Робити виверження вулкана з лимонної кислоти і соди.
18. Показати фокус з наелектризованими паперовими фігурками.
19. Писати під копірку.
20. Зробити бризгалки з пляшок і влаштувати бій.
21. Слухати спів птахів.
22. Пускати сірники за течією, рити канали і робити загати.
23. Побудувати шалаш.
24. Трясти гілку дерева, коли дитина стоїть під нею і влаштовувати листопад (снігопад, дощик). 25. Спостерігати схід та захід.
26. Милуватися місячної доріжкою.
27. Дивитися на хмари і придумувати, на що вони схожі.
28. Зробити флюгер і пастку для вітру.
29. Світити в темряві ліхтариком.
30. Робити восьминогів з кульбаб і лялечок з шипшини.
31. Сходити на риболовлю.
32. Залишати відбитки тіла на снігу.
33. Годувати птахів.
34. Робити "секретик".
35. Будувати будинок з меблів.
36. Сидіти біля багаття. Смажити хліб на прутику.
37. Запускати повітряного змія.
38. Крутити дитину за руки.
39. Побудувати замок з піску. Закопуватися в пісок. Вирити глибокий колодязь, щоб дістати до води.
 40. Сидіти в темряві, при свічках.
 41. Робити чортиків з намиленого волосся.
 42. Дути в порожню пляшку.
 43. Повторювати одне слово багато разів, щоб воно перетворилося в інше.
 44. Видавати переможний крик каманчі.
 45. Дивуватися своєї гігантської тіні і грати з тінями в лови.
 46. Стрибнути в центр калюжі.
  47. Робити записи молоком.
 48. Влаштувати бурю в склянці води.
 49. Закопати скарб в тарілці з кашею.
 50. Пояснюватися знаками.
 51. Зробити носики з крилаток клена, ордени з будяків, сережки з черешень.
 52. Дути на пушинку
 53. Залишити травинку в мурашнику і потім спробувати мурашину кислоту.
 54. Їсти заячу капусту, смоктати смолу, злизувати березовий сік і кленовий сироп, жувати травинки.
 55. Вичавлювати формочками печиво.
 56. Нанизувати ягоди на травинку
 57. Грати в циклопів.
 58. Співати хором.
 59. Полагодити улюблену іграшку.
 60. Пускати мильні бульбашки.
 61. Наряджати ялинку.
 62. Свистіти через стручок акації
 63. Змайструвати ляльковий будиночок.
 64. Залізти на дерево.
 65. Грати в привидів.
 66. Придумувати маскарадні костюми і вбиратися у них.
 67. Говорити про мрії.
 68. Стукати в саморобний барабан.
 69. Випустити в небо повітряну кулю.
 70. Організувати дитяче свято.
 71. Дивитися на світ через кольорові скельця.
 72. Малювати на запітнілому склі.
 73. Стрибати в купи осіннього листя.
 74. Почати обід з десерту.
 75. Одягти на дитину свій одяг.


Немає коментарів:

Дописати коментар