Зробити творчу думку і творчу працю могутнім
засобом формування нової людини – в цьому полягає суть педагогічної
майстерності
В.О. Сухомлинський
«Лише творчий вчитель може бути джерелом успіху своїх
вихованців» –писав В.О. Сухомлинський.
«Чим більше знає вчитель,
чим частіше й успішніше відкриває він перед учнями горизонт науки, тим більшу
допитливість і жадобу до знань виявляють учні…»
В.О. Сухомлинський писав, що вчитель – головна дійова
особа творчої взаємодії, співробітництва з вихованцем та зазначав: «У чому
найвища насолода життя? По-моєму, у
творчійпраці, щонаближаєтьсядомистецтва»
На думку В.О. Сухомлинського, «стає майстром
педагогічної праці звичайно той, хто відчув себе дослідником»
На основі аналізу думок, поглядів, досвіду видатного
педагога В.О. Сухомлинського з визначеної проблеми доцільно виділити ряд спільних
професійних ознак та педагогічних вимог до творчої професії вчителя, а саме:
−
всебічна широка освіта та спеціальна педагогічна, психологічна і методична,
теоретична і практична підготовка;
−
глибоке знання теорії та володіння мистецтвом навчання і виховання;
−
створення у педагогічному процесі духу творчого пошуку з елементами наукового
дослідження;
−
здібність і готовність до самостійного, постійного розширення свого наукового і
педагогічного світогляду шляхом самоосвіти, самовдосконалення, професійного
самопізнання і
самовиховання;
−
органічне поєднання професійних якостей вчителя і вихователя (Вчитель для учнів
не лише носій знань, який майстерно володіє професійними якостями
вчителя-предметника, але одночасно і вихователь);
−
вчитель – носій найвищих ідеалів людяності, добра, справедливості й гуманізму.
Особистість педагога творить особистість вихованця.
Немає коментарів:
Дописати коментар